Ängelholms varumärke

Verktygsmeny

Sök på webbplatsen

Bygga, bo och miljö

I Ängelholms kommun har vi nära till
havet, skogen och staden.

Alla människor behöver leva på en plats
som är trygg och som fungerar.
I Ängelholm tänker vi på allas hälsa
och på naturen.

Här finns information om
hur du ska ta hand om dina sopor,
om brand, vatten och avlopp
och energi.

Ett bättre sätt att leva

Barnen behöver en säker väg till skolan.
Vi vill ha skogar och parker.
Vi vill också att någon tar hand om våra sopor på ett bra sätt
och vi vill ha rent vatten.
Vi vill ha regler som gör att trafiken är trygg.

Sidan granskad den 18 maj 2010.

Allmän information

Ängelholms kommunvapen

Aktuella arbeten

Visste du att Ängelholm har en Lergöksorkester?